- Finner vi ikke ut av problemet på telefonen, kan Marius Kristoffer Hermansen være den som kommer hjem og fikser problemet, sier salgs- og markedssjef Claus Fevang Vidum.

- Finner vi ikke ut av problemet på telefonen, kan Marius Kristoffer Hermansen være den som kommer hjem og fikser problemet, sier salgs- og markedssjef Claus Fevang Vidum.

Alltid i nærheten med den hjelpen du trenger

Er alt du ønsker deg hjelp til trådløst internett, tv og at alt er koblet til? Fortvil ikke - i hvert fall om du er Sandefjord Bredbånd-kunde. Da er «nødhjelpen» rett i nærheten. Blir ikke floken løst på telefonen, ja så kan kundekonsulenten fra Sandefjord Bredbånd komme hjem til deg og får deg rett på nett.

 

Det har sine fordeler at Sandefjord har sin egen lokalt eide leverandør av alle digitale tjenester - sånt som Internett, TV, strømmetjenester og film.

- Med kundemottak og kontorer på Pindsle, er vi alltid i nærheten for kundene våre, og klare for å yte service, enten på telefon, i kundemottaket, via chat eller at vi rett og slett kommer hjem til kunden for å bistå med utfordringer de måtte ha med trådløst nett, koble duppeditter til internett, eller andre nettverksutfordringer, sier salgs- og markedssjef Claus Fevang Vidum. 

Teknisk hjemmehjelp

Tenk bare på den enkle tilgangen sandefjordskundene har til rask assistanse og problemløsning, sier han. Gjennom tjenesten «Rett_På_Nett» rykker en konsulent fra oss ut og finner en løsning på stedet, dersom vi ikke kan løse det på telefon eller at kunden ønsker hjelp i vårt kundemottak på Pindsle.

- De fleste utfordringer kundene våre måtte ha, løses effektivt når de ringer kundeservicen vår på 33 41 69 50. Men så skjer det at problemet ikke er så lett å løse over telefon. Da spør vi om kunden ønsker at vi kommer hjem og sjekker hva som er feil. «Rett_På_Nett»-tjenesten er blitt svært populær, sier Vidum.

- Hvilke problemer er de vanligste? 

- Trådløst nett (Wifi) er ofte en utfordring. Det er krevende å få et raskt og stabilt trådløst nett alle steder i en bolig. Det er mye som kan påvirke et trådløst signal og derfor kan det være krevende å komme med gode anbefalinger uten å se hvordan en bolig er utformet og hvor det er lurt å plassere trådløse sendere. Mange dagligdagse problemer er knyttet til trådløse ting. Det kan være alt fra at pc´en eller nettbrettet er blitt gammel og utdatert, eller at trådløs sender står feil plassert og signaler blir hindret på veien. På hjemmekontoret opplever noen at internetthastigheten kanskje ikke er slik de forventer. Våre dyktige teknikere trenger som regel ikke lang tid for å finne hva som eventuelt blokkerer eller hvor flaskehalsen er. Dette er de gode på.

Løser «alle» problemer

Hjelp på telefonen koster ikke kunden noe. Men blir det aktuelt med et oppdrag på kundens hjemmeplan, koster tjenesten «Rett_På_Nett» noe, men varierer ut fra omfang.

- Ofte finner vi løsning raskt og da blir kostnaden for hjelpen hjemme ikke allverden, sier Vidum. Når det gjelder det å løse utfordringene, så skal det mye til for at vi ikke kan finne gode løsninger. Jeg tror ikke vi har stått så fast at vi ikke har funnet en god løsning enda. Er det krevende, har vi flere gode fagfolk internt, som sammen finner gode løsninger. 

Han forstår godt at mange forbrukere synes det er vrient å forholde seg til alle nye duppeditter, teknologier, tekniske begreper og fremmedord. Det er mang tekniske duppedingser som gjør hverdagen enklere så lenge de virker og det er jo akkurat det, vi vil jo bare at alt skal fungere. 

TV-kurs har blitt en suksess

Det å se tv har forandret seg mye de siste årene. Med et mangfold av underholdningstilbud, kan det være vanskelig å orientere seg om alt og hvordan det fungerer. Det er ikke bare å stikke en antennekabel i veggen og trykke på knappen. Nå er tv bare en del av hele det tekniske «universet» du har hjemme. Det er mye å sette seg inn i. Ikke rart interessen er stor for bredbåndselskapets tv-kurs.

- Av våre over 15.000 kunder har ca 10 prosent vært med på våre gratis tv-kurskvelder. Det sier mye om behovet. Mange er ikke klar over alle de muligheter de har gjennom Altibox-tjenestene vi tilbyr. Poeng-systemet for eksempel. Dette gjør at du i tillegg til grunnpakke med kanaler, kan «bruke» poengene for å endre mellom mange kanaler og strømmetjenester, uten at det koster noe ekstra. Rundt 30 prosent av kundene våre kjenner ikke til bruken av poeng, så vi gjør det vi kan for å formidle alle mulighetene, slik at alle kunder kan få gleden av valgfriheten og mangfoldet.

- Vi får mange hyggelige tilbakemeldinger på kursene. Ikke bare fra deltakerne, men også deres barn og barnebarn. De setter pris på at de kan snakke med foreldre og besteforeldre om andre ting enn betjening av tv-en når de er på besøk, sier Vidum.

Ønsker du å delta på tv-kurs, sjekk sfjbb.no for informasjon om neste tv-kurs.

Åpningstider:

  • Telefon: 
    • kl 08:00 – 20:00 alle hverdager. 
    • kl 10:00 – 18:00 helger og helligdager.
  • Kundemottak (Nygårdsveien 80, Pindsle): 
    • Kl 08:00 – 18:00 alle hverdager.

Nygårdsveien 80 (Pindsle)

Tlf. 33 41 69 50 | ks@sfjbb.no

sfjbb.no, facebook.com/sfjbb