Foto: Elkjøp

Foto: Elkjøp

Fotballtrøyefredag på Pindsle 5. mai: Flere butikker trår til med støtte til barnekreftsaken

- Alle er på samme lag i kampen mot barnekreft, sier generalsekretær i Barnekreftforeningen, Trine Nicolaysen. Fredag 5. mai er Elkjøp, Jysk og XXL blant bedriftene som er kampklare for Fotballtrøyefredagen. 

Butikkene vil fronte barnekreftsaken på ulike måter. For eksempel får alle som kommer i fotballdrakt til en av Elkjøps butikker 5. mai 10% rabatt på alle varer (gjelder ikke Apple, Playstation 5, Sonos, Dyson, Roborock og allerede annonserte varer). Det gjelder også om du handler via Live Shopping i fotballdrakt. 

- Vi donerer også 1% av salgssummen fra handlende fotballtrøyekunder til Barnekreftforeningen, forteller Anders Landsem hos Elkjøp på Pindsle.

JYSK gir i mai og juni ti kroner til barnekreftsaken for hvert solgte sengesett til barn med blant annet fotballmotiv.

- Som et tillegg til engasjementet som våre ansatte er med å skape på FotballtrøyeFredag den 5. mai, har vi som kjede forpliktet oss til å bidra med noe ekstra. Denne kampanjen er en av flere som vi har satt i gang for å samle inn midler til kreftsyke barn, sier Martina Pohjanen, sjef i JYSK Norge.

Kreft er den vanligste dødsårsaken for barn mellom 1 og 14 år i Norge i dag. Barnekreftforeningens mål er at ingen barn skal dø av kreft, og pengene fra Fotballtrøyefredag går i hovedsak til livsviktig forskning.

Inntil målet er nådd, jobber Barnekreftforeningen også for å skape lysglimt i en krevende hverdag for barn med kreft og deres familier.

- Uansett hvilket lag som er ditt hjerte nærmest, trenger vi ditt heiarop og din støtte på Fotballtrøyefredag, sier Nicolaysen i Barnekreftforeningen.

Slik kan du delta i kampen mot barnekreft

1. Vipps 50 kroner, eller et valgfritt beløp, til 705404, og du er med på laget!

2. Ta på deg fotballtrøye fredag 5. mai - enten du skal på jobb, skole, i barnehagen eller er hjemme.

3.  Del et bilde av ditt FotballtrøyeFredag-øyeblikk og tagg #fotballtrøyefredag og #barnekreftforeningen i sosiale medier.